zondag, maart 02, 2003

Wilde spinnen logt een merkwaardige disclaimer. Die hoort bij de site van A. Emmes, over MS.

"Copyright by A. Emmes, Utrecht 2001
copyright
Deze hele website staat onder geregistreerd copyright (registratienummer: 4.106816.001) van A.Emmes, Utrecht. Het is dus iedereen verboden deze tekst zonder mijn schriftelijke toestemming te gebruiken. Sowieso niemand krijgt toestemming om er geld mee te verdienen, want die heb ik mijzelf niet eens gegeven. .
Dreige­ment:
Wie mij ergens zwart op wit, of mondeling in het openbaar wil citeren kan zonder mijn schriftelijke toestemming over de uiteindelijke totaal tekst, een proces verwachten, uiteraard als ik erachter kom en als ik me genoeg erover opwind.
De reden voor dit dreigement is:
Het is gewoon niet mijn bedoeling dat mijn woorden uit hun verband worden getrokken en een eigen leven gaan leiden.
Alleen voor belangeloze, integere, niet-commerciƫle bijeenkomsten van mensen met MS die tot doel hebben de levenskwaliteit te verbeteren geldt het bovenstaande niet -
Voorlopig uitgezonderd MSi, Stichting Multiple Sclerose Internationaal, Amsterdam.
Dit ligt aan mijn persoonlijke onaangename ervaringen met MSi, met name aan de agressieve en intimiderende toon die de heer T. Rookmaker tegen mij aansloeg."

Sja, er bestaat ook zoiets als citaatrecht. Ik heb geen toestemming nodig om een deel van mevrouws tekst te citeren, zolang er een bronvermelding bij staat en de tekst openbaar is.

Geen opmerkingen: