woensdag, juni 09, 2004

Klanten breedbandinternet ontevreden over verbinding

LEIDEN - Mensen met breedbandinternet zijn over het algemeen erg ontevreden over hun verbinding. Zo is de verbinding te traag, de prijs te hoog en de helpdesk ondeskundig. Dat blijkt uit een woensdag gepresenteerd onderzoek van iPing onder 778 mensen met een internetverbinding via adsl of kabel.
Driekwart van de mensen met breedbandinternet vinden dat ze teveel betalen voor hun abonnement. Tweederde vindt de prijzen zelfs niet door de beugel kunnen. Ook over het bedrijf dat de internetverbinding aanbiedt, zijn de respondenten niet te spreken.
Bijna alle ondervraagden zeggen dat de aanbieder niet aan relatieopbouw met klanten doet, 76 procent krijgt nooit of bijna nooit aanbiedingen. Ongeveer 83 procent vindt nieuwe producten en diensten niet relevant.
Over de helpdesk wordt ook niet positief geoordeeld. Volgens 40 procent is de helpdesk slecht bereikbaar. Meer dan de helft vindt dat er geen daadwerkelijke oplossing wordt geboden en 38 procent is zelfs van mening dat de medewerkers van de helpdesk geen verstand van zaken hebben.
Een kwart van de mensen heeft minstens één keer per maand een storing. Circa 60 procent zegt dat ze in het ongewisse blijven over de oorzaak daarvan. Ook het oplossen van het probleem gaat te traag, vindt de helft van de ondervraagden.
(Bron)

Mijn provider is net zo duur als de anderen (en ja, tuurlijk mag dat bedrag omlaag). En de helpdesk is net zo eh... laten we zeggen: van dezelfde kwaliteit als bij andere providers. Bel je om te melden dat er een storing is, krijg je standaard te horen dat dat komt doordat je een firewall hebt.
Ik moet zeggen: vroeger had ik kabel (Casema/Wanadoo), nu ADSL (HCCnet), en sinds die ADSL heb ik beduidend minder storingen - zelden zelfs. Maar of dat betekent dat het systeem beter is, of dat de ene provider misschien heel erg slecht is of de ander heel erg goed, weet ik niet.
Die relatieopbouw, sja, bij de HCC ben je automatisch lid van de club, en krijg je elke maand een tijdschrijft met veel info. Daar betaal je dan ook voor, maar dat is het waard.
Ik moewt eerlijk zeggen dat ik verder nooit gebruik maak van hun aanbiedingen, maar ze zijn er wel. Misschien een idee voor wie dat zoekt bij zijn provider?

Geen opmerkingen: