vrijdag, november 12, 2004

Albert Heijn maakt 2000 producten goedkoper

ZAANDAM - Albert Heijn verlaagt de prijzen van 2000 artikelen. Het concern zei vrijdag dat het de grootste prijsverlaging sinds het begin van de supermarktoorlog in oktober vorig jaar betreft.
De producten worden tussen de 5 en 40 procent goedkoper. Het gaat om onder meer chips, bier, tomatenketchup en chocoladevlokken van bekende merken.
Albert Heijn heeft sinds het begin van de prijzenslag meer dan 5000 producten blijvend in prijs verlaagd. Dat is ruim een kwart van het assortiment. Volgens directievoorzitter D. Boer krijgen de winkels meer klanten over de vloer en nemen de verkochte volumes toe.
(Bron)

En de andere winkels klagen steen en been - ze zeggen dat op deze manier uiteindelijk de consument de dupe wordt. En ja, als er concurrenten doodgedrukt worden, heeft AH een betere positie, en wie houdt ze dan tegen de prijzen weer omhoog te doen?
Overigens is de C1000 hier nog steeds in vrijwel alles goedkoper dan de Appie, en er is ook nog een Lidl in de buurt waar veel dingen (niet alles) goedkoper zijn dan bij de C1000.

Geen opmerkingen: