donderdag, mei 05, 2005

Wat er nou precies gezegd was, kan ik niet achterhalen, maar op radio 1 was er nogal wat discussie over. Het lijkt erop dat Donner gesuggereerd heeft dat de kans op oorlog groter wordt als we nee zeggen bij het referendum dat geen referendum is over de grondwet die geen grondwet is?
Zoiets deed mijn moeder ook weleens - als ze echt helemaal geen argumenten had, that is.
En ik blijf erbij: als het zo goed voor ons is, als we allemaal ja moeten zeggen - waarom kunnen ze dan een paar heldere argumenten vóór noemen? Want wat er nu gebeurt voelt ook als vroeger thuis: "Omdat ik het zeg!" Da's de manier om mij dwars te krijgen.
Okee, dan zeg ik misschien nee op de verkeerde gronden, maar nogmaals: een reden voor een ja heb ik nog niet kunnen ontdekken. En hoe meer er gesuggereerd wordt dat nee denken héél erg dom is, en dat wie nee denkt dùs niet nadenkt, hoe meer ik denk: het is dus of zo ontzettend ingewikkeld dat wij van het gewone volk het niet kunnen begrijpen (waarom dan zo'n nepreferendum?) of het is ontzettend slecht uitgelegd (doe daar dan wat aan).

Geen opmerkingen: