vrijdag, december 30, 2005

Ik word er gek van.
Ik deed een aanvraag vangnetregeling (huursubsidie voor als je inkomen gedurende het subsidiejaar daalt). Dat ging om de periode juli-augustus-september van dit jaar. Dat blijkt nu, door de veranderingen in de subsidieregeling (huurtoeslag) te gaan om
juli-december, maar goed.
Bij zo'n aanvraag moet je kopietjes van alle giro-afschriften en dergelijke meesturen. Omdat steeds meer mensen internetbankieren en vanwege de centen, stuurt de Postbank die tegenwoordig eens per maand. ("Dan moet u de aanvraag gewoon insturen en later de kopie giro opsturen" - leuk bedacht, behalve dat de ervaring me geleerd heeft dat het zo niet werkt: dan krijg je de hele handel gewoon geweigerd terug wegens incompleet.)
De post wordt ook steeds slomer, en zo komt het dat ik nu een brief krijg van Het vierde huis (de afdeling die over de vangnetregeling gaat).
De brief is een reactie op mijn aanvraag, die daar binnengekomen is op 4 oktober. Dat is te laat, hij had er voor 1 oktober moeten zijn (en is op tijd verstuurd, detail). Dat heeft uiteraard niets te maken met het feit dat de eerste aanvraag zoek is geraakt en nooit is aangekomen.
Ook is het logisch dat je op een aanvraag van 4 oktober een reactie geeft die op 28 december aankomt, 12 weken en 2 dagen later.
De ingangsdatum voor de vangnetregeling, die ik al een jaar had, verschuift nu. Naar 1 november. Dus het geld van juli-augustus-september-oktober vervalt, en ik had er alleen maar op gerekend, ach, detail. Wie maakt zich druk om een bedragje van ruim een maandinkomen, twee maanden huur.
Nu kan ik dus een klacht indienen bij Het vierde huis, dat ga ik ook doen, maar veel vertrouwen heb ik daar niet in.
In de tussentijd ga ik even met mijn kop tegen de muur slaan.

Geen opmerkingen: