vrijdag, oktober 27, 2006

Kwart over zeven in de ochtend. In het oosten zie ik in de gaten in de bewolking al een duidelijk lichtere lucht. Hier en daar heldere sterren, nog goed te zien in het donker. Het is minder koud dan verwacht, en net zoals in de tuin hoor ik in diverse struiken en bosschages winterkoninkjes zingen.
Vroeg bij m'n werkplek zodat ik buiten nog een peuk kan roken - ja, ongezond, ik weet het. Als ik stilzit en er komen niet teveel mensen voorbij, zoeft er regelmatig iets voorbij: ratten die gaan scoren in de vuilcontainers verderop en dan snel weer terugrennen naar de struiken waar ze blijkbaar onder wonen.
Op het werk van zes hoog uitzicht op het oosten, noorden en zuiden, dus een mooi zicht op de opkomende zon en de wegtrekkende bewolking, met soms donkere wolken achter de Dom en een zonnestraaltje op de haan er bovenop: een fel lichtje tegen een zwartblauwe achtergrond.
Morgen gaat de wintertijd in...

Geen opmerkingen: