zaterdag, mei 19, 2007

Het cyperse monster, van nu af CM, liep weer door de tuin. Tom maakte dat ie wegkwam, maar Tijger ging zitten brommauwen. CM was niet onder de indruk, vrat demonstratief wat gras, piste nog demonstratiever hier en daar wat rond.
Tijger bleef tekeer gaan, terwijl ze zich normaal snel uit de voeten maakt, maar misschien nam ze de taak op zich omdat Tom er vandoor ging.
CM is ongeveer 4 keer zo groot als Tijger, en ik weet nu ook waarom.
Een buurvrouw van verderop wist me te vertellen dat het een zwerver is, vorig jaar of daaromtrent gevangen voor castratie en chippen, en weer losgelaten want geen kans op plaatsing bij mensen thuis.
Buurvrouw geeft het CM droogvoer, gewoon goedkope harde brokjes, waar ie smakelijk van eet. Waarna ze me verontwaardigd vertelde dat een buurvrouw van haar verteld had dat ze voor een bepaalde kat een specifieke soort Whiskaszakjes kocht, want dat was het énige dat ie lustte. Het bleek te gaan om... Jawel ;-)
Meneer snaait bij die ene vrouw de meest luxe Whiskas, en bij de andere vrouw schranst ie droge brokjes, en ongetwijfeld vult ie dit schamele dieet aan met het een en ander op wild-gebied. Slim beest dus.

2 opmerkingen:

Zeppo zei

ach gossie
zal ik de volgende keer een vissie voor 'm meegeven?

Anoniem zei

Zul je zien dat ie geen vis blieft :-)
(Hij is ongeveer anderhalf keer de rooie geloof ik, dus verhongering ligt wel op de loer...)