woensdag, mei 16, 2007

Vanmiddag naar het 'project' voor de intake. Ik had de brief bij me die ik gisteren kreeg, met datum, tijd, en ondertekening door de medewerker van het CWI.
U voelt de bui al hangen...

Ik meldde me bij de portier/receptionist. Die zei: 'Hé! Jij was er maandag ook al!', waarna hij al snel ontdekte dat ik, inderdaad, niet aangemeld was.
Hij belde wat rond, en nee, de personeelsmedewerker had geen tijd, want ik was niet aangemeld en intakes waren om 10 uur en niet later.
De portier werd boos. Dat ik maandag ook al voor niks was gekomen dankzij een fout van het CWI, en nu wéér. Waarna er heel snel iemand voor m'n neus stond :-) Lang leve de portier!
De personeelsdame wilde dan wel een uitzondering maken, maar alleen omdat ik dat papier had waarop die afspraak stond, ondertekend door die CWI-medewerker. En ze morde dat dat CWI Zuid overàl een puinhoop van maakt. (.....)
Verhaal aangehoord, werken, coachen, regels, contract, blabla.
Opvallend genoeg werd er helemaal niet naar gezondheidsdingen gevraagd. Zelf maar gemeld dat ik epilepsie heb.

Ik krijg dus vanaf vandaag betaald, 'Wat een mazzel heb je, gelijk 2 dagen vrij!'
Dat ik me afgelopen vrijdag aangemeld heb en er maandag ook al was en dinsdag weer bij het CWI zat waar gezegd werd dat ik in elk geval vanaf afgelopen maandag betaald zou worden, sja, pech.
Komende maandag kan ik bellen voor een afspraak om bijstand aan te vragen over die afgelopen maand. Als ik die al krijg. Ach, tis alles bij elkaar maar een paar honderd euro, waar doe ik moeite voor...

(Overigens zijn diverse hulpdiensten al op de hoogte gesteld, en bereid om de tanden in het probleem te zetten als die bijstandsaanvraag afgewezen wordt.)

Geen opmerkingen: