zaterdag, oktober 13, 2007

Coup de fouet. Zegt dat u wat? Waarschijnlijk kent u het beter onder de andere naam: zweepslag. Je doet iets, en ineens AUWWW! Inderdaad als een zweepslag, en als je pech hebt, dan klinkt het ook zo. Mijn linkerkuit is er nogal gevoelig voor, en onlangs ging het weer mis. Soort vervolgverhaal: de boel deed al zeer, waarschijnlijk als gevolg van het scheeflopen door de rugpijn (die is vrijwel over). Vervolgens verstapte ik me op zo'n fijne Utrechtse stoep bij een bushalte, waar een steentje compleet wegschoof - was nog mazzel hebben, als ik echt gevallen was had ik languit op de weg gelegen. Maar ja, je moet toch naar huis, dus eerst wachten tot je weer kunt staan, tranen wegvegen, en de bus pakken. Langzaam langzaam trapje op. Eenmaal thuis nog veel langzamer naar huis hompelen.
De volgende dag ging het al een stuk beter en maakte ik een klassieke fout. Die fout heet onderschatting. Buuv vroeg iets over haar tuin en ik stapte die tuin in. Dom. Heel dom. Want daar liggen houtsnippers, en die worden glibberig, en de tuin was een beetje ongelijk, dus ik gleed uit. Ik voelde het, ik hoorde het, en het enige dat ik kon bedenken was een rare mix van "Stom wijf DOE dat dan ook niet!!!" en "Niet hardop vloeken!" Buuv is gelovig, en op de een of andere manier gaf bedenken dat ik haar niet teveel moest shockeren nog een soort houvast.
Buuv bood hulp bij het weer uit de tuin komen en bij het zetten van de 3 stappen naar m'n voordeur.
Kuit gekoeld, en vervolgens alsof ik gek was toch maar weer op pad. Stemmen, en ik moest brood hebben. Het stemlokaal ligt halverwege de winkels, dus ach.
Op de fiets stappen viel niet mee. Fietsen wel, zolang ik niet te hard ging. Pas bij het stemlokaal had ik echt een probleem. Ik moest nadenken bij het afstappen. Want normaal zet ik m'n linkervoet op de grond, tenen eerst. Alleen kon ik nu die voet beslist niet belasten zolang ie niet plat stond, dus moest ik met rechts afstappen. Dat blijkt dan ineens erg ingewikkeld, gek genoeg.
Uiteindelijk zo gefietst dat ik tegen een lantaarnpaal kon leunen om af te stappen.
Stemlokaal in. Briefje openvouwen. Twee keuzes: Pans of Wolfsen. En een rood potlood. Gek genoeg raak je dan in de war. Hoe kun je nou toch blanco stemmen?? Op de stemcomputer zit daar een speciale knop voor.
Het duurde even voor ik bedacht waar dat vlanco stemmen eigenlijk vandaan kwam: van niks invullen. Een blanco biljet dus. Probleem opgelost, biljet weer opgevouwen in de stembus gedaan (gewoon een kliko met een gleuf bovenin).
Door naar de winkel, brood gehaald, terug naar huis, en met een coldpack op de kuit mezelf heel zielig vinden ;-)

Ik hompel rustig verder, maar het moet wel nodig zijn. Ik ga naar m'n werk, maar ik ga niet zomaar een stukje om, ook al is het zulk mooi weer (19 graden, normaliter zou ik een eind gaan fietsen en foto's maken en zo).

Vanavond rest Chinees van gisteren opwarmen (je kunt je voorstellen hoe dat gaat: MIAUUUWWW...).
Gepland boodschappen gedaan: allemaal van die dingen die je acuut kunt opeten maar ook kunt bewaren zoals zuurkoolstampbenodigdheden met knakworst, boerenkoolstamp met rookworst, enzovoorts. En lasagnespul dat wel redelijk rap op moet (gehakt en champignons niet al te lang bewaren). Veel brood en soortgelijk houdbaar spul, crackers bijvoorbeeld.
Theoretisch hoef ik dus zowat de komende week geen boodschappen meer te halen.
Ik had alleen het idee dat ik wat vergat, maar ik kon niet bedenken wat.
Eenmaal thuis wist ik het weer: pleepapier! Dat vergeet ik vaker, omdat ik doorgaans een flinke voorraad insla, zodat ik er zelden aan hoef te denken, met als gevolg dat ik het vergeet, waardoor ik dan de volgende keer maar gelijk ruim insla en...
Gelukkig bleek er nog zo'n enorm pak Euroshopperpapier in de gangkast te liggen.

Eigenlijk wil ik het vogelvoer aanvullen, maar nee, ik ga nu niet de tuin in, ik kijk wel uit. Er hangt en ligt nog allerlei ander voer, alleen het favoriete zadenmengsel is even op.
De muggenoverdaad (krabkrabkrab, en al die bulten, wel of niet aan gekrabd, gaan ontsteken, het zijn echt geen gewone ouderwetse steekmuggen) heeft de aandacht getrokken van diverse fladderaars, ik zag al twee verschillende types vleermuizen. Dat kan best één soort zijn maar dan in verschillende groottes, maar ik zag duidelijk een groot type en een kleiner type, waarbij de kleinere iets spitsere vleugels leken te hebben. Ik weet dat de dwerg- en watervleermuis hier veel voorkomen en dat de grootoorvleermuis ook gesignaleerd is (die was het in elk geval niet). Maar puur op formaat zou ik voor de grote exemplaren eerder op de laatvlieger gokken.
Welke soorten het ook zijn: ze zijn meer dan welkom :-) Hoe meer vleren, hoe minder muggen ;-)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ow, die zweepslag herken ik: die heeft de baas ook gehad, en toen was hij niks niet meer gezellig...Sterkte voor T&T, en als je je rustig houdt gaat het vanzelf weer over :-)

Hippo zei

Ja, het komt wel goed, en T&T laten zichzelf uit gelukkig :-)