vrijdag, november 23, 2007

Hoge boete voor postorderbedrijf Sana Direct

AMSTERDAM - De Consumentenautoriteit heeft postorderbedrijf Sana Direct een boete van 88.000 euro opgelegd. Ook kreeg de internetwinkel voor alternatieve voedingsmiddelen een last onder dwangsom aan de broek.
Die maatregelen volgden op een reeks klachten van klanten van het bedrijf. Dat heeft de Consumentenautoriteit donderdag bekendgemaakt.
Kopers kregen na een eerste bestelling ongevraagd producten toegestuurd, en een rekening. Daarnaast was Sana Direct, ook bekend onder de naam Naturpost, volgens de Consumentenautoriteit niet duidelijk genoeg over de manier waarop een koop via internet tot stand kwam.
Veel klanten bleken zich na een keer klikken al akkoord te hebben verklaard met de voorwaarden, zonder dat ze dat zelf in de gaten hadden. Als het bedrijf die onduidelijkheid niet verhelpt, staat het een dwangsom te wachten.
Het is de eerste keer dat de Consumentenautoriteit, een dienst van het ministerie van Economische Zaken, een boete oplegt. De organisatie houdt toezicht op de naleving van het consumentenrecht, en werd in januari geïnstalleerd.
Sana Direct gaat tegen de beslissing in beroep.
(Bron)

Geen opmerkingen: