vrijdag, december 21, 2007

Tom is sinds vroeg in de middag spoorloos. Hij is niet binnen, en met deze kou komt ie aanrennen als ik het raam openschuif, zelfs als ie nog niet naar binnen wil komt ie wel even een aai halen en een kopje geven - niets. Als ik het geluid maak voor 'lekker eten!' - niets.
Hij zou ergens in een schuurtje opgesloten kunnen zijn geraakt. Maar het is niet zo'n scharrelaar, hij vermijdt andere mensen, en het is koud :-(
Het bevalt me niks.
Hij was een keer eerder weg, maar toen was het bijna zomer, ik had bezoek, ik dacht dat ie daarom wegbleef, en ach, het was niet koud, m'n deur stond open, hij kon zo naar binnen. Hij kwam ook weer binnen na een tijd, zonder nagels en met andere verwondingen - de dierenarts concludeerde dat ie was aangereden, waarna het wel een raadsel bleef waar ie dan al die uren was geweest.
Nu zit ik te zenuwen. Is ie ziek, zwak, misselijk, misschien weer aangereden? Dan kan de kou wel een nekslag zijn. Is ie een schuurtje ingegaan omdat het daar warmer was? Waarom komt ie dan niet gewoon als ik het raam open heb? Zit ie opgesloten? Laten we dan maar hopen dat die ruimte inderdaad wat warmte heeft.
Duim alsjeblieft mee...

Geen opmerkingen: