donderdag, juli 31, 2008

Het valt me al wat langer op. Sperziebonen, die haalde je af: puntjes eraf, eventuele draad verwijderen. Tegenwoordig heb je in de supermarkt voorverpakte sperziebonen, waarbij de puntjes er vrijwel allemaal af zijn (de draad is er al uitgekweekt). Je hebt ook 'gebroken sperzies', als je ze hapklaar op mondbreedte wilt.
En nu zie ik in steeds meer eettijdschriften en hippe receptendingen sperziebonen waarbij uitdrukkelijk staat: 'puntje bij de steelaanzet afsnijden, laat het puntje onderaan zitten'.
Ik geef toe, het is niet zo'n cultuurschok als mijn oma kreeg toen ze ineens geconfronteerd werd met bloemkool als rauwkost, maar toch.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Ik doe ook altijd beide puntjes eraf.
Geen punt.

Hippo zei

Maar dan ben je niet hip en trendy!
Foei toch!