zondag, mei 31, 2009

Mijn tuin is nogal eh... wild. Er staan wel planten die ergens neergezet zijn met een plan, maar er groeit vooral veel dat er al stond toen ik hier kwam wonen en dat me tot waanzin drijft. Denk aan: wilde clematis, guldenroede, brandnetel, kronkelwilg.
Vanmiddag heb ik heel dapper de zeis gepakt, m'n handschoenen, de snoeischaar en een dosis moed verzameld.
Ik heb een pad gezeisd door het hoge spul (er zitten wel bergen vlinders verstopt in het gras en de guldenroede), ik heb hele nesten brandnetels uitgerukt, en aan de buitenkant van m'n tuin heb ik alles wat uitstak en waar ik bij kon komen gesnoeid.
Resultaat: een flinke bak snoei- en maaisel, hordes brandnetelbultjes op m'n armen (maar het was me echt te warm voor iets met lange mouwen en ach, even smeren met hondsdraf en het jeukt of brandt niet meer), m'n armen trillen nog steeds en je ziet het verschil niet eens zo goed...

Een blik vanaf het terras, zoek de Tijger in de rimboe...

Uitzicht vanaf het terras, met een Tijger in de rimboe

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Tussen de container en de boomstam (jeneverbes?) zit een Tijger.

(zit ze op een emmer ofzo)

Emphy

Hippo zei

Er staat een speciekuip, met het plan die in te graven als (3e) vijvertje. Maar beide katten drinken graag uit die bak dus bleef ie daar staan. De boom die nog staat is een es, vorig jaar zaagde ik er een stuk af omdat het ding scheef staat en ik dus niet meer met de biobak door de tuindeur kan. De afgezaagde stam ligt nog links op de kuip, want jawel, de katten staan daar graag op als ze uit de bak drinken. En vogels zitten er ook graag op (maar niet tegelijkertijd...).
Die es is dus alweer net zo hoog en moet weer afgezaagd, en dan wel zo dat ie niet direct weer 12 nieuwe stammetjes de lucht in stuurt ;-)