woensdag, mei 06, 2009

Muzikant treedt op in vuilnisbak

AMSTERDAM – De Engelse straatmuzikant Charlie Cavey heeft een heel bijzonder act bedacht. Hij speelt gitaar en zingt mensen toe vanuit een vuilnisbak.
De 30-jarige muzikant zegt dat hij op het idee kwam toen hij een man afvalbakken zag legen. “Ik wist zeker dat ik in zo’n bak zou passen,” aldus Cavey tegenover het Engelse The Telegraph.
Na een succesvolle poging om zichzelf in een bak te proppen, besloot Cavey om dit te combineren met gitaarspelen.
Inmiddels is hij een fenomeen in het centrum van Cambridge waar hij optreedt.
Voorbijgangers reageren volgens Cavey vaak verbaasd wanneer ze zijn muziek horen en niet zien waar het vandaan komt. “Mensen kunnen me horen, maar niet zien."
"Vaak zijn ze geschokt wanneer ze er achter komen dat ik in de vuilnisbak zit. De meesten moeten er om lachen en halen hun camera tevoorschijn,” zo vertelt Cavey.
Het spelen vanuit een afvalbak heeft echter ook zijn nadelen. “Mensen gooien geregeld afval in de bak, niet wetende dat ik er in zit.”
Stijfheid ligt ook constant op de loer. “Meestal kan ik zo’n vijf liedjes spelen, voordat ik de bak even uit moet om mijn benen te strekken,” aldus de muzikant.
(Bron)

Geen opmerkingen: