donderdag, november 05, 2009

'Gereïncarneerde kat' mag baasje niet bezoeken

AMSTERDAM – De kat van een boeddhistische bankovervaller mag zijn baasje niet in de cel komen bezoeken. Ondanks dat de gevangene ervan overtuigd is dat het om de reïncarnatie van zijn moeder gaat.
De veroordeelde Peter Keonig (46) vindt dat hij het recht heeft dat zijn kat Gisela hem komt bezoeken. Temeer omdat het volgens de boeddhistische bankovervaller om zijn overleden moeder gaat.
“Ik weet dat dit mijn moeder is. Ze past op me, zoals mijn moeder dat deed. Ik hoor haar te mogen zien, net zoals andere gevangene hun vrouw en kinderen kunnen zien”. Dat verklaarde Keonig dinsdag in de Daily Telegraph.
Het verzoek om de kat op bezoek te laten komen is door de directie van de gevangenis afgewezen.
“Wij respecteren zijn godsdienst. Er is echter geen bewijs dat zijn overleden moeder ook daadwerkelijk herboren is als kat. We hebben daarom het bezoek van rechten voor katachtigen afgekeurd", aldus een woordvoerder.
(Bron)

Geen opmerkingen: