donderdag, december 02, 2010

Tom is een zwarte kat. En Tom haat sneeuw.
Tom ging vanmiddag naar buiten, en doorgaans meldt ie zich dan een tijdje later door aan het raam te krabben. Hij kwam niet, dus na een half uur schoof ik het raam open. Tijger spurtte naar binnen, Tom kwam aanwandelen, sprong op de vensterbank, liet zich aaien en rende weer de tuin in.
Weer een half uur later: idem.
Uiteindelijk is ie 4,5 uur buiten gebleven (gevoelstemp ruim -10) terwijl het vrijwel doorlopend licht sneeuwde. Als ik het raam opendeed, kwam ie wel even voor een aai, maar naar binnen, nee hoor, dat wilde ie niet, blijkbaar beviel het wel buiten.
Toen ie toch maar wel binnen kwam, was ie wit van boven. Hij liep door naar de bak met brokjes, at lekker, liep terug naar het raam en keek me doordringend aan: hij wou naar buiten.
Ik heb het raam dicht gelaten en hij ligt nu in 'zijn' krat in de kast.
Vanavond zal ie wel weer even op pad willen. Maar hopelijk niet weer zo lang (in nood lok ik 'm met natvoer, werkt altijd).

Geen opmerkingen: