dinsdag, mei 28, 2002

Dit was een betere dag. Misschien speelde mee dat ik er aan begon na 15 uur slapen. Toen ik buiten kwam, bleek het veel warmer dan ik verwachtte, dat beviel ook goed.
Werk was een afwisseling van redelijk druk en 'gebeurt er nog wat?' en was heel goed te doen.
Op weg naar huis een stukje meegereisd met een collega die een eersteklaskaart heeft (want hij verdient meer) en die dus in de eersteklas ging zitten. Ik zei dat ik op het balkon ging zitten (doe ik meestal voor dat kippeneindje), waarop de collega begon te foeteren en ik braaf met hem meeliep. Prompt een conducteur, dus ik meldde dat ik er illegaal zat. Conducteur knorde: 'Het is nog veel erger als je dat zelf ook weet'. Ahum. Collega en ik zwaaiden met onze kaarten, conducteur gaf ons een stralende lach en wenste ons een goede reis verder. Dat is dan een voordeel van bij de NS werken. De andere kant mocht ik zaterdag meemaken, toen bij een bijeenkomst een voorstelrondje werd gedaan met daarbij ook: 'Waar werk je?' Mijn bijdrage leidde tot een opsomming van diverse treinellende die de andere deelnemers de laatste tijd hadden meegemaakt. Een tijd later zaten we midden in een vergadering, en kwam toch nog die ene vrouw die we wel verwachtten, maar die niet gekomen was. Ze zei dat ze met de trein van Amsterdam naar Utrecht zou reizen, maar dat de trein bij Breukelen na een tijd wachten rechtsomkeert moest maken en dat ze daarna via een omweg opnieuw was begonnen. Merkwaardig genoeg keek tijdens haar verhaal iedereen naar mij in plaats van naar haar...

Geen opmerkingen: