zaterdag, juni 01, 2002

Op de hoek is een bussluis. Bij die bussluis staan van die gele waarschuwingszuiltjes, met bovenop een bordje-met-pijl. Een automobilist heeft niet goed naar de pijl gekeken en nu ligt één zo'n waarschuwingspaaltje treurig op z'n kont. Een functie heeft ie nu niet, omdat geen autorijder 'm nog ziet. En dan ga ik twijfelen. Veelzeggend is dat ik al gezien heb dat ie geen betonnen voet of zo heeft. Hij moet te tillen zijn. Hij is niet verlicht, dus ik zal niet het probleem hebben dat vriendje ooit had met een verlicht zuiltje: alles was los behalve de stroomkabel.
Het is natuurlijk niet netjes om zo'n ding te adopteren. Maar hij ligt daar zo zielig. Als ik even weg ben, weet u waar ik ben ;-) Dit is wel een wijk met veel studenten, dus het kan ook zijn dat Zuiltje al onderdak heeft.

Geen opmerkingen: