maandag, september 20, 2004

Ik ben op zoek naar klantenservicewerk, of werk op een inbound callcenter.
Meld me aan bij een uitzendbureau, waar ik me vorig jaar ook al eens inschreef. De gegevens zijn kwijt, dus opnieuw inschrijven. Eerste afspraak: ze zijn m'n CV kwijt.
Dus vandaag opnieuw. CV was aangekomen (vooraf maar even over gebeld, want een ontvangstbevestiging kon er niet af, geen automatische en geen 'binnen, dank je').
Eerst twee tests: een invoertest (bandje met adresgegevens en zo, gewoon intypen in een formulier, en dan een aantal formulieren). Die ging goed.
Daarna een telefoontest, en hoewel ik had gezegd dat ik géén verkoper ben, géén verkoopervaring heb en géén verkoopwerk wil, waren het twee verkoopsituaties.
Uitslag: ik heb een prachtige stem, ben heel vriendelijk, vraag dóór, verifieer goed, stel de beller op z'n gemak - maar ik ben niet commercieel genoeg.
Dat had ik ze van tevoren verteld.
Ze willen me dus niet inschrijven.
Tis wel steeds een uitzendbureau dat bij hetzelfde moederbedrijf hoort, al die dingen als 'CV kwijt', 'tis een hele andere baan', 'afspraak vergeten', 'je wilt geen commercieel werk, en je bent niet commercieel genoeg'.
Ik weet in elk geval waar ik niet hoef te wezen.

Geen opmerkingen: