zaterdag, september 25, 2004

Lijkt wel of ik in een achtbaan zit. Na elke leuke dag volgt een dag met tegenslag - gisteren twee uitnodigingen voor sollicitatiegesprekken (helaas beide op dezelfde tijd, dus 1 wordt verzet), nu weer iets vervelends.
Ik zat een boterham te eten, beetje links kauwend want rechts zit een kies die al jaren zeer doet. Barst in de wortel, waarschijnlijk door een stuip (en het bijten daarbij), blijft gevoelig, niks aan te doen.
Na het eten iets scherps aan m'n kies - en bij beter voelen niet zozeer iets scherps aan m'n kies, maar de vulling die als dakje over een leegte stond.
Eerst dacht ik dat de achterste kleine kies half weg was (aan de binnenkant dus niks meer), later zag ik dat het minder erg was: de vulling van de achterste kleine kies en de voorste grote kies lopen in elkaar over, en wat weg is is een punt van de grote kies. Dus niet een halve kleine kies, dat scheelt iets.
Tandartsbemiddelingsbureau gebeld: na alles spoelen met lauw water, liefst met wat zout er in, en héél voorzichtig poetsen, met de andere kant eten, maandag direct naar de tandarts. Als het (meer) pijn gaat doen, nog een keer bellen om te overleggen. Het zeurt nu flink meer dan het altijd al deed, maar echt pijn is het niet, tenzij ik er met m'n tong tegenaan kom, dan voelt het of ik op alufolie bijt. Dat was tot nu toe alleen zo als ik met die kies beet op iets.
Vriendje had laatst exact hetzelfde, en die heeft nu tijdelijk een composietkroon, moet tzt wel door een 'echte' vervangen worden. Alleen is dit bij mij de eerste keer dat er zoiets gebeurt, dus ik schrok me rot.
Blij dat ik verzekerd ben, want dan hoef ik maar 1/3 van de kosten te betalen, op basis van vriendjes ervaringen dus 'maar' 150 euro, da's m'n 'minus vaste lasten'-budget van 2,5 maand. Vriendje leent me dat geld. Hij zei al 'Nu zijn we weer symmetrisch', nou, dit had ik toch liever niet gehad ;-)

Geen opmerkingen: