dinsdag, april 05, 2005

Het was weer tijd voor controle en enten, dus weer sneaky de bench in de gang, beide katten onder de arm, Tom erin, proberen Tijger erin te krijgen. Tijger zette zich met alle pootjes vast en dat werd dus een worsteling. Uiteindelijk had ik haar er in, snel deurtje dicht, hand onder de koude kraan, geen tijd voor verband en een pleister spoelde er gewoon af, dus maar gewoon een flinke dot pleepapier en hard knijpen: een fijne diepe haal in m'n handpalm, onder m'n wijsvinger. Ik blijf erbij dat de dame een perfecte naam heeft :/
Meeste bloed uit de gang vluchtig opgedept, meeste druppels van de bench gepoetst, en op pad. Toen ik een kind passeerde dat keek vanwege het gemauw, en dat heel hard begon te huilen, zag ik dat de zijkant van de bench nog wat bloedsporen had, van die fijne uitgezakte druppels...

Controle was verder goed, ze zijn allebei okee, Tom mag wat meer eten want is nog niet helemaal op gewicht.
Controle, enten, zak voer: 208 euro. Want ik had bij dat urine-onderzoek van Tom 30 euro betaald - wat ze niet verteld hadden was dat dat een aanbetaling was. Een blik door de microscoop blijkt 100,02 te kosten, dus er stond nog 70 euro open...
Ik heb gemeld dat ik het op prijs had gesteld als ik dat geweten had :-(

Inmiddels dus weer thuis, allebei de katten hebben wat gegeten en zijn nu naar buiten om bij te komen van alle narigheid. Ze kijken nog wel wantrouwig om als ik uit het raam kijk.
M'n hand bloedt inmiddels niet meer en als ik m'n wijsvinger gebogen hou doet het ook niet echt zeer. Dierenarts begon nog heel attent over tetanusprik, maar ik heb de laatste vervolgprik net in januari gehad, dus dat zit wel goed.

Hopelijk hoeven we nu een jaar niet meer naar de dierenarts, hoewel ze het uitzicht onderweg, op de eenden, duidelijk wèl waarderen ;-)

Geen opmerkingen: