vrijdag, juli 06, 2007

Poepoe. Ik kreeg de dame en de heer vrij moeiteloos in de bak (verhoudingsgewijs dan...).
Fiets-blèèèr-fiets-blèèèr. Een beetje eng, want Tijger haalt dus al een tijdje sneller adem dan normaal, en nu was ik even bang dat ze er in zou blijven. Tom lag achterin de bench nogal 'ik ben er niet' te doen.

Eenmaal binnen kon gewoon het deurtje van de bench open: Tijger vluchtte eruit en dook in m'n jas, Tom bleef bang in de bench zitten.
Tijger van m'n rug geplukt, waarna ze tegen me aan kwam staan, koppie in m'n kraag. Ach, zo kon de dierenarts haar goed bekijken en beluisteren.
Hart en longen zijn prima in orde, en mijn idee dat Tijger inmiddels weer iets is aangekomen klopte ook.
De meest voor de hand liggende verklaring voor de kalige plekken en het snellere ademhalen: stress. Kan heel goed komen doordat Tom langer binnen is gebleven na oud en nieuw, terwijl ze elkaar in de weg zitten als ze beiden binnen zijn.
Tijger weer in de bench en Tom er met de nodige moeite uit.
Ook Tom dook direct in m'n armen, in al die ellende ben ik dan toch het veiligste plekkie ;-)

Ik heb het er nog over gehad dat ie een dag weg was en verlept terugkwam met wonden en beschadigde nagels (een aantal eruit, de rest compleet weggesleten, alsof ie zich ergens uitgekrabd had).
De dierenarts zei dat zulke aantastingen aan allevier de voetjes eigenlijk maar één verklaring hebben: je ziet het bij katten die aangereden zijn, ze zetten zich schrap op straat en door de klap maken ze een schuiver waarbij alle nagels kapot gaan. En dat zij het alleen bij katten had gezien die dat niet overleefd hadden. Dus dat ie waarschijnlijk ontzettend veel mazzel heeft gehad... Brrrr.

Maar goed, ze zijn verder dus in orde, entingen zijn weer gebeurd, wormenpil erin. De dierenarts raadde me nog een verdamper met feromonen aan, die misschien kan helpen om Tijger zich wat rustiger te laten voelen (hoewel ze het duidelijk al een stuk beter doet dan een tijdje terug, maar goed). Dus die heb ik ook maar aangeschaft, en een voorraad voer voor Tom. Voorlopig kunnen we er hopelijk weer tegen.

Geen opmerkingen: