zaterdag, augustus 16, 2008

GroenLinks doet aangifte tegen fok.nl

DEN HAAG - De website fok.nl roept op de woning van GroenLinks-leider Femke Halsema in brand te steken. "Ik zou het buitengewoon toejuichen als iemand eventjes buitengewoon integer het woonadres van Femke Halsema opsnuffelt, en die tent buitengewoon integer in de fik steekt.
Dat wijf verdient niet beter", schrijft iemand die zich Driek noemt onder de kop 'Femke Halsema moet dood!'
Een woordvoerder van GroenLinks liet vrijdagavond weten dat Halsema aangifte gaat doen tegen de 'jongerensite' fok.nl. Verder wilde de woordvoerder geen reactie geven.
De auteur reageert op het feit dat Halsema haar partijgenoot Wijnand Duyvendak integer heeft genoemd. Duyvendak kondigde donderdag aan zijn Tweede Kamerlidmaatschap neer te leggen na publicaties over zijn verleden als actievoerder.
Hij was onder meer als redacteur van het krakersblad Bluf! in de jaren '80 betrokken bij een oproep tot geweld tegen ambtenaren.
(Bron)

Dat is dan niet Fok zelf, maar een forumgebruiker, of kennelijk een columnist.
Op Fok staat: "Rectificatie inzake Femke Halsema
In tegenstelling tot wat veel media wil doen geloven roept FOK.nl niet op tot het afbranden van de woning van Femke Halsema, noch wensen wij haar dood. Langs deze weg wil ik mijn excuses maken aan Femke Halsema."

Danny Roodbol, eigenaar van fok.nl, in een reactie: "Wat er wel aan de hand was is dat een columnist op satirische wijze in een column een dergelijke uitspraak heeft gedaan. Columnisten genieten een grote vrijheid en aangezien ik niet alles persoonlijk vooraf kan controleren is de column geplaatst. Na het lezen van de column heb ik de column verwijderd om de simpele reden dat ik me, als eigenaar van FOK!, niet wens te scharen achter de in de column gedane oproep."

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Fok is toch gewoon een dependance van GS?

Anoniem zei

Bij mijn weten niet.

Anoniem zei

Haha. Eg wel.