dinsdag, september 02, 2008

Eerst werd ik uit bed gebeld door een collectant van het KWF - 'ja sorry dat het zo laat is, u bent het laatste huis' - waarom bel je ergens aan als het er donker is?
Waarna ik bijna weer sliep, toen ik iets hoorde ritselen, en ik voelde Tijger tegelijkertijd verstrakken. Een muis leek me uiterst onwaarschijnlijk, maar wat dan?
Bij de tweede stille ritsel wist ik dat het kleiner was, maar wat ritselt er dan?
Het zat onder papier, in/achter een prop, en het probeerde dieper te komen, veilig in het donker. Een grote grijzige spin van een centimeter of 10.
Ik heb Tijger heel laf aangemoedigd, maar ze keek wel beter uit.
De rest van de nacht een paar keer wakker geworden, waarschijnlijk omdat ik drOOmde dat ik geristel hoorde, want die spin lag volgens mij lekker te slapen. Gelukkig snurkte ze niet.

Waarschijnlijk was het een gewone huisspin.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

NOem het maar gewoon, GETVER! Ik kwam er ook laatst een tegen en we dejen wie het eerste weg was....

Anoniem zei

Ze doen niks!