maandag, juli 06, 2009

Al heel lang heb ik een 'erwt' in m'n oksel. Keihard, scherp begrensd, klein, niet pijnlijk. Plotseling transformeerde de erwt zich in een grote walnoot, rood, warm, behoorlijk pijnlijk. En op een rotplek: als ik m'n arm laat hangen voel ik het, als ik m'n arm strek voel ik het. De prettigste positie is nog met een vuist op m'n dij en m'n arm iets naar buiten gedraaid. Tijd om de huisarts eens te bellen.
Ik dacht aan een zweetklierontsteking, maar nee: het erwtje was een talgkliercyste, en die is gaan ontsteken. Steriel (tot nu toe).
De klier en de cyste moeten worden verwijderd, maar dat doen ze het liefst als de ontsteking weer afgenomen is. Erwtje weghalen zou een snede van een centimeter vereisen, wat er nu zit een snede van zeven centimeter.
Kortom: nu niets doen, en als de boel groter wordt weer langsgaan (dan kan er eventueel vast een gat geprikt worden om wat talg en dus wat druk weg te laten vloeien), als de boel kleiner wordt ook langsgaan want dan kan de erwt weggehaald worden, en als ik koorts krijg gelijk langsgaan want dan is er toch iets (bacterie of virus) bijgekomen.
Bevalt me allemaal niks.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

is allemaal niks nee jakkessss !!!! Ik duim dat alles gewoon verdwijnt zoals het ie gekomen ...een limburgse knuffel wil ff helpen ??? oke dan bij deze:)

Anoniem zei

heeeeey daar soeppieee wat lees ik nou ! is me wat ,snapook nie dat je nie ff eerder naar die pil gaat hoor ,maar ik hoop dat ie weer gauw goed gaat ,dikke knuffel uit almere .

Anoniem zei

Een limburgse knuffel uit Almere?

Chipo zei

O hum, de laatste anoniem is Chipo.