maandag, oktober 11, 2010

Postorderbedrijf beboet voor misleiding

DEN HAAG - Postorderbedrijf Garant-o-Matic moet een boete betalen van 120.000 euro, omdat het misleidende reclame heeft rondgestuurd.
De Consumentenautoriteit heeft de boete opgelegd, nadat het bedrijf een eerdere toezegging om met de foutieve reclame te stoppen, niet had waargemaakt
Dat maakte de Consumentenautoriteit maandag bekend. Garant-o-Matic is een postorderbedrijf voor gezondheids-, schoonheids- en cadeauartikelen die via catalogi aan consumenten worden verkocht. Vooral oudere consumenten worden door het postorderbedrijf benaderd.
De consumenten kregen te horen dat zij een 'waardevolle prijs' hadden gewonnen, terwijl hiervan in werkelijkheid geen sprake is.
Pas na betaling van een 'symbolisch bedrag' zouden de gelukkigen voor de prijs in aanmerking komen, die uiteindelijk veel minder waardevol bleek te zijn dan was beloofd.
(Bron)

Dan mogen ze dat boetebedrag wel onder de klanten verdelen.

Geen opmerkingen: