dinsdag, februari 15, 2011

Vrouw redt man met soeplepel uit tijgerklauwen

AMSTERDAM - Een vrouw uit een nederzetting in de jungle in het noorden van Maleisië heeft zaterdag haar man uit de klauwen van een tijger gered.
Zij sloeg het beest met een houten soeplepel op zijn kop tot hij haar man losliet en het bos in vluchtte, zegt de politie.
De man werd zaterdag door de tijger overvallen terwijl hij op eekhoorns joeg.
Hij probeerde te ontkomen door in een boom te klimmen, maar het roofdier greep hem beet en probeerde hem naar beneden te trekken.
Zijn 55-jarige vrouw hoorde hem schreeuwen en rende erop af.
"Ik was bang en probeerde het beest met al mijn kracht op zijn kop te slaan, maar het wilde niet loslaten", zei Tambun Gediu tegen de New Straits Times. "Ik moest vechten om uit zijn kaken te blijven en hij zou me met zijn klauwen hebben gedood als mijn vrouw niet te hulp was geschoten."
Wildbeheerders zitten nu de tijger achterna. Ze willen het dier dieper het bos in jagen, verder van menselijke bewoning vandaan.
(Bron)

Geen opmerkingen: