zaterdag, maart 29, 2003

Aldi ontketent prijzenslag met aanbieding computer

AMSTERDAM - De Duitse supermarktketen Aldi heeft met het aanbieden van een spotgoedkope computer een prijzenslag ontketend.
Computerketen Dixons zou vanaf volgende week computers aanbieden voor een nog lagere prijs. Ook een concurrerende supermarktketen bezint zich naar verluidt op een vergelijkbare aanbieding.
(Bron)

Van mij mogen ze nog even doorstunten. Hoewel ik nog steeds denk dat ik eerder een componentencomputer zou kopen dan een computer waar 10 dingen op, in en aan zitten die ik niet gebruiken zal.
De Aldifolder meldde bijvoorbeeld juichend dat het toetsenbord vele extra toetsen bezat. Ik heb nu een toetsenbord met die Windowstoetsen die ik nooit gebruik. Ik ben zo iemand die koppig vasthoudt aan hoe ik het eerder deed. Soms heeft dat voordelen - ik wilde heel lang een videorecorder. Maar ik wilde 'm niet hard genoeg om er ook daadwerkelijk een te kopen.
Nu heb ik een DVD-speler - die inmiddels fors goedkoper was geworden. Bevalt prima. Alleen denk ik nog steeds wel eens: dat programma zou ik wel willen opnemen. Maar een DVD-recorder is te duur, en om nu alsnog een videorecorder te kopen...
En dus is een computer-met-DVD-speler een computer die voor mij geen extra waarde ontleent aan die DVD-speler.
Hoewel ik eigenlijk graag een computer zou willen met een (veel) grotere harde schijf (nu 5,5 Gb verdeeld over twee comps, en niet uit te breiden). En dan ben ik dus ook zo iemand die gewoon Windows 98 wil houden.

Geen opmerkingen: