donderdag, maart 27, 2003

Paniek in de tent: vriendje probeert mij te bellen, telefoon gaat over maar ik neem niet op. Vriendje vreest na herhaaldelijk bellen dat ik een aanval heb gehad en komt op de fiets hierheen. Waar ik verbaasd constateer dat de telefoon gewoon keurig in het contact zit, een kiestoon geeft enzovoorts.
Hoop gedoe, andere telefoon proberen, mobieltje proberen, naar buiten gaan want mijn mobiel heeft binnen geen bereik.
Resultaat: als vriendje mijn mobiel belt, krijgt ie hetzelfde als bij het bellen van mijn vaste telefoon: hij hoort de telefoon over gaan, maar ik niet. Daarnaast krijgt hij drie rare toontjes te horen. Nog raarder: als ik zijn mobiel bel, krijg ik een bericht dat zijn nummer niet bekend is.
Als ik een dichtbij wonende vriendin bel, hoor ik de telefoon overgaan, maar hoor ik ook diezelfde toontjes in de verte die vriendje hoort als ie mijn mobiel belt. Er wordt niet opgenomen, maar ik betwijfel ook sterk of de telefoon daar wel echt overgaat.
De storingslijn van KPN is wel bereikbaar. Na alsmaar keuzes te hebben gemaakt krijg ik Patricia aan de lijn, die meldt dat er vannacht werkzaamheden zijn. Blijkbaar begint de nacht voor KPN om een uur of acht. Ze denkt dat de storing daarmee te maken heeft, maar ze zal het voor de zekerheid doorgeven. Als ik morgenavond nog niet te bellen ben, moet ik de storingslijn weer bellen.
Een half uur later probeert vriendje het weer, en gaat de telefoon keurig over.

Soms merk je plotseling dat die telefoon toch erg vanzelfsprekend is.

Geen opmerkingen: