woensdag, mei 14, 2003

Als ik weer een baan heb (oftewel: een beter inkomen dan dat ik nu tegoed heb), ga ik vriendje een keer meeslepen. Er zijn twee steden die ik graag nog eens zou bezoeken, maar dan samen. Dan gaat hij sputteren dat ie de taal niet spreekt, maar dat deed ie ook toen we jaren geleden naar Parijs gingen. Ik had Frans gehad op school, en was er erg goed in. Had nog een redelijke woordenschat, kon zelfs snel Frans volgen (meestal het grootste probleem), en ik klapte volledig dicht. Vriendje - één jaar Frans op zijn 12e of zo - moest het woord doen.
Erg: ik wist best wat ie zeggen moest.
Ergst: ik zei dan achteraf tegen 'm wat ie beter had kunnen zeggen ;-)
Toch was het een ontspannen uitje. Dus die andere steden moeten ook lukken. In beide kon ik me redden in wat zinnetjes, en vooral veel Engels. Vriendje spreekt ook Engels, dus geen probleem.

Geen opmerkingen: