woensdag, mei 14, 2003

Ook Utrecht stapt over op preventief fouilleren. Binnen een begrensd gebied kan vanaf 15 mei ('En die datum is niet voor niets gekozen,' wordt er omineus bijgemeld) zonder aanzien des persoons gefouilleerd worden - op straat en in horecagelegenheden.
Ik zat eens te denken: ik heb altijd een zakmes in mijn rugzak. Je kan er niets mee snijden wegens verregaande botheid, maar er zitten wat andere handige dingetjes op (schroevendraaier en zo). En onlangs liep ik met een flink keukenmes rond - vlijmscherp en levensgevaarlijk. Vers gekocht, nu in de bestekla.
Daarnaast heb ik altijd naalden bij me - want ik ben van het type waarbij altijd knopen losgaan. Een losse knoop zet ik fluks weer aan, want anders ben ik 'm kwijt. Maar misschien wordt een naaisetje ook wel als wapen gezien, je weet het niet.

Geen opmerkingen: