maandag, mei 19, 2003

Het heet gewoon GAK omdat het domme ganzen zijn daar. Met excuus aan de ganzen.
Vanochtend weer gebeld. Hallo, ik heb sinds 4 maart recht op een uitkering, dat is op 9 mei besloten, en ik heb eind april en begin mei wat geld gehad, dat was voor 4 tot 16 maart. Wanneer komt er weer eens wat?
'Als u uw werkbriefje inlevert.'
Dat heb ik ingeleverd, maar jullie zijn het kwijt geraakt. Ik heb een nieuwe gekregen, die ik vandaag moet opsturen, maar die loopt tot 16 april.
"Dat klopt niet."
Dat staat hier, daar heb ik al eens over gebeld, het leek mij slim het zsm in te sturen maar dat moest ik vooral niet doen, daar kon het systeem niet tegen.
"Dat is dan fout."
Kan ik mijn wbv jullie nummer geven en zeggen dat ze maar bij jullie aan moeten kloppen voor m'n huur?
"Nounou mevrouwtje" [en dan kun je niet eens ophangen want je hebt al 20 minuten in de wacht gestaan] "U krijgt uw geld als we dat briefje hebben. Mijn collega heeft dat fout gedaan, ik zorg dat u twee briefjes krijgt, dan loopt u niet meer achter" [Ikke? JULLIE lopen achter!!] "Ik raad u aan wat sollicitaties 'achter te houden', dan vult u die in op de nieuwe briefjes."
Ik had toch echt de indruk dat die data van de sollicitatie-activiteiten best belangrijk waren. Maar dat dacht ik blijkbaar fout.

En ach, tis maar een kleine 2000 euro; en ach, zolang ik geen specificatie van ontvangen geld heb heb ik geen recht op enige compensatie op huurgebied; en ach, ik ben toch veel te dik, dus wat dondert het als ik geen geld heb?
Echt, ik was blij met mijn spaargeld omdat een reis naar NZ plots binnen bereik bleek. Maar ik ben er nu nog veel blijer mee.

Houtjesbijten helpt ook tegen frustratie, en nee, ik verhonger heus niet, maar toch.

Geen opmerkingen: