donderdag, mei 29, 2003

Mag ik nog even? RTL-Nederland (ik vergeet steeds hoe het heet; het NL-nieuws na het 'echte' nieuws) meldde een nieuwsfeitje. De toon was erg negatief, wat ik wel goed vond.
Van het hoofdkantoor van UWV, net afgebouwd, worden twee verdiepingen verherbouwd. Want ze waren niet luxe genoeg, de status ervan paste niet bij die van de bedoelde gebruikers, de Raad van bestuur. Dus nu wordt er een natuurstenen vloer ingelegd (200 euro per vierkante meter, dat is ruim meer dan een weekinkomen voor mensen met een minimumuitkering), en veel kersenhout overal (maar dat is geen luxe, dat is voor de akoestiek).
Kosten: 4 miljoen.
Vriendje ging al zitten rekenen hoeveel mensen onder UWV vallen, en hoeveel mensen je hebt als 1% kwaad genoeg wordt om naar het gebouw op te rukken en het te bezetten ;-)

O ja: het heet Editie-NL. Video is hier te zien.

Ik denk dat ik meer kans op werk maak als ik er lekker gebruind uitzie en ontspannen ben. Ik zal binnenkort UWV eens bellen, hoe ik een vakantie naar Tahiti kan declareren.

Geen opmerkingen: