woensdag, augustus 27, 2003

Iets voor negen uur 's avonds: gezellig chatten, en ploep, verbinding weg.
Voor de zekerheid en tegen beter weten in alle stekkertjes gecontroleerd, en daarna de helpdesk gebeld met de mededeling dat ze een storing aan de broek hebben.
Ja, nee, dat kwam door m'n firewall, want die zat ook al in de modem en dan krijg je timerelapses en die verbreken de verbinding. Nou heb ik daar nog nooit last van gehad, maar als ik een computerhelpdesk bel, ga ik er klakkeloos vanuit dat die ander mijn computer beter kent dan ik. Zo eigenwijs als ik ben - zeg dat je een helpdesk bent en ik geloof je als je zegt dat de lucht groen is en het gras blauw.
Firewall op aandringen van de helpdesker gedeïnstalleerd en warempel: geen verbinding.

Na veel gedoe de nieuw aangemaakte verbinding er weer uit gemikt en alles ingesteld zoals ik het eerder had - terwijl helpdesker die overigens reuzevriendelijk was even met een collega overlegde.
Stiekem nog even geprobeerd: nog steeds de melding dat het netwerk eruit ligt.
Helpdesker komt terug em meldt: 'Ik hoor net dat het netwerk eruit ligt.' Sja, daar belde ik dus voor ;-)

Update: zegt het iets als je dan om drie uur voor de zekerheid even test of de boel het alweer doet?
Update 2: en als je om zes uur nog maar even gaat kijken 'of ie het alweer doet'?

Geen opmerkingen: