donderdag, oktober 23, 2003

Ik ben nog steeds over m'n tuin aan het denken. Het 'achterste' deel (dat stuk dat ik niet direct kan zien, ruim de helft van de tuin) moet op de schop. Er is een vijver met een minidijkje met krentenboompje dat moet blijven; er woekert guldenroede die inmiddels overal staat; er staan twee kerstbomen die eruit moeten; een lelijke conifeer die akelig lichtgroen is en er steeds uitziet of iemand er takken uit gescheurd heeft; er staat een stapel lelijke bakstenen en er ligt een hoop snoeirommel (waar ongetwijfeld veel in woont en overwintert).
Volgens mij is het het slimst om de hele boel te rooien en bijvoorbeeld wat bamboe of zo aan te planten - een niet-woekeraar die een groene basis geeft. En dan van daaruit steeds wat bijplanten.
Ik heb ladingen tuinboeken, een tuinplanner op cd-rom, ik weet precies wat ik mooi vind en wat absoluut niet, maar ja, wat dan ;-)
Ik ben het type dat een plan in het hoofd heeft, en dan moet het ook gelijk zo worden - wat nooit lijkt te lukken dus geef ik maar gelijk op. Nou ja, meestal nadat ik begonnen ben, zodat de puinzooi nog groter is geworden.
Eerst maar eens die drie bomen die eruit moeten rooien, en dan de woekeraars wieden (brandnetel, guldenroede). Zien of ik toch nog iets weet te doen met de bakstenen, en anders kijken of ik er iemand blij mee kan maken (gewone bakstenen, dus niet erg decoratief behalve misschien in een strakke tuin, gratis af te halen).

Geen opmerkingen: