vrijdag, oktober 24, 2003

Op een rijtje:
- Toms blaas is leeg, dus kan ie in elk geval goed uitplassen
- hij heeft geen koorts (dus ws. geen blaasontsteking)
- het kan van alles zijn

Hij heeft een blaasverslapper gekregen en een pijnstiller, twee stevige prikken. Als ie toch pijn heeft bij aandrang of bij het plassen, zou ie hiermee pijnloos kunnen plassen, en als er dan gruis zit, kan het zijn dat ie het uitplast.
Zondagochtend is de prik uitgewerkt, en dan moet ie vier dagen lang tweemaal daags een pijnstiller (tablet, gelukkig is Tom een schrokkerd dus dat gaat hopelijk vrij makkelijk). Als ie donderdag dan nog zo plast, moet ik urine opvangen en met urine en kat terug naar de dierenarts.
Ik ben in elk geval opgelucht dat er niets acuuts is, nu is alleen de vraag: wat is het wel? Het zou een simpele kou op de blaas kunnen zijn zoals mensen die ook weleens hebben - dat hopen we dus maar.
En weer luid mauwend terug op de fiets (klinkt hartverscheurend, en iedereen kijkt vol medelijden), eenmaal thuis deurtje open en roetsj, gauw de huiskamer in - voor de zekerheid eerst in de boekenkast maar daar was ie zo weer uitgelokt met een snoepje. Fijn om te zien dat dit inmiddels toch echt z'n plekkie is, en dat ie zich hier veilig voelt.
In principe kunnen de prikken geen akelige bijwerkingen hebben, dus ik laat 'm nu maar even rustig bijkomen. Ik hou 'm wel een tijdje binnen, anders weet ik niet hoe vaak ie plast.
Nu zelf ook even bijkomen.

Geen opmerkingen: