donderdag, april 14, 2005

IT-afdeling vaak genegeerd bij computercrash

AMSTERDAM - Slechts 13 procent van de werknemers stapt naar de IT-afdeling van het bedrijf wanneer hun computer crasht. Dit blijkt uit een wereldwijd onderzoek van Ontrack Data Recovery . Ruim driekwart van de ondervraagden gaf aan eerst het probleem zelf proberen op te lossen door bijvoorbeeld de pc opnieuw op te starten.
Ontrack waarschuwt computergebruikers voor dataverlies bij een computercrash. "Dataverlies moet worden behandeld als een noodgeval, want pogingen van onervaren computergebruikers om it-problemen zelf op te lossen zal alleen maar meer schade toebrengen aan verloren bestanden, en kan er zelfs voor zorgen dat ze helemaal niet meer terug te halen zijn," aldus managing director Adrian Palmer van Ontrack.
33 procent van de computergebruikers in Engeland schreeuwt tegen hun pc wanneer deze crasht. In Nederland is dit 31 procent. Bijna een kwart van de Nederlanders raakt in paniek of barst in huilen uit. De Amerikanen blijken het beste om te kunnen gaan met computerproblemen. 38 procent van deze groep zucht slechts een keer diep als de computer crasht.
(Bron)

Geen opmerkingen: