donderdag, juni 09, 2005

Eindelijk degene te pakken die ik hebben moest over reïntegratie.
Verhaal verteld, vrouw ging zoeken naar het dossier. Dat was er niet.
Na heel veel heen-en-weer-gedoe bleek waarom: zij doet de reïntegratieverzoeken van WW'ers. Ik ben een WW'er, maar (het zal weer niet), ik val niet onder haar zaken want ik heb ooit in de WAO gezeten.

Ik uitgelegd: dat was omdat ik elke maand 1 dag ziek was, en na een jaar bleek dat ineens te tellen als 1 jaar volledig arbeidsongeschikt. Ik kreeg destijds een oproep voor een WAO-keuring, arts en ik waren het volledig eens dat ik niet arbeidsongeschikt was en al met al heb ik één hele maand in de WAO gezeten, september 2000.
Dat heeft nu tot gevolg dat ik de status arbeidsgehandicapt heb. Is op zich prima, want door die epilepsie heb ik inderdaad een nadeel op de arbeidsmarkt.
Maar goed, die status houdt in dat er een andere afdeling over mijn zaak gaat, namelijk de afdeling Inkoop Reïntegratie, IR. Daar is in december 2003 een reïntegratie-advies heen gestuurd, wat leidde tot steeds de mededeling dat ik moest wachten, als ik belde hoe het er voor stond.
Daarheen gebeld.

Man daar heeft de hele boel overhoop gehaald: geen gegevens bekend.
Hij is een half uur aan het woord geweest, samengevat komt het er op neer dat ik 2 dingen kan doen: de reïntegratietelefoon bellen, waarna ik een uitnodiging zal krijgen voor een gesprek met een arbeidsdeskundige die een reïntegratievisie zal opstellen, of zelf een reïntegratiebureau zoeken waarmee het klikt (ik kreeg een url van een site waar alle erkende bureaus op staan), en dan gaan voor een IRO, een individuele reïntegratieoverkomst. Dan maak je met het bureau een plaatsingsplan,
dat wordt ingediend bij die afdeling IR, en als die het goedkeuren, wordt het gefinancierd.
Man adviseerde me gezien mijn achtergrond en mijn twijfel over wat ik precies wil, voor zo'n IRO te gaan, omdat daar meer kans is dat er scholing betaald wordt.

Dus nu maar eens speuren, en zien of ik op basis van een site al een selectie kan maken van welke bureaus me aanstaan.

Geen werk hebben kan echt heel vermoeiend zijn.

Geen opmerkingen: