woensdag, november 15, 2006

ChristenUnie wil seks op tv 'desnoods verbieden'

AMSTERDAM - De ChristenUnie wil seksueel getinte videoclips en tv-programma's verbieden als producenten en televisiezenders ze niet uit vrije wil aan banden leggen. Dat zei ChristenUnie-Kamerlid Tineke Huizinga dinsdagavond in het televisieprogramma Het elfde uur.
Net als andere politieke partijen wil Huizinga in eerste instantie via overleg tot afspraken komen, maar als dat niet lukt is censuur vooraf wat haar betreft niet uit te sluiten. "Dit gaat wel om de geestelijke gezondheid van onze kinderen."
De overige partijen zijn niet voor een uitzendverbod. De VVD vindt het in eerste instantie een verantwoordelijkheid van ouders om in de gaten te houden waar hun kinderen naar kijken. De PvdA vindt censuur vooraf een 'hellend vlak'. Het CDA wil de media alleen 'vragen er verantwoord mee om te gaan'.
(Bron)

Als -geadopteerd- kind in een erg preuts gezin, vond ik alles rondom zwangerschap en kindertjes maar ranzig. Als je zwanger was kon iedereen zien dat je sex gehad had! Mijn ouders niet, wij waren geadopteerd, o zo! Mijn ouders deden zulke vieze dingen niet, want ze konden zelf geen kinderen krijgen, dus waarom zouden ze. Ik geloof dat ik pas op mijn 16e bedacht dat ze het ongetwijfeld wel geprobeerd hadden, en dat er misschien toch meer redenen voor sex waren dan puur de voortplanting ;-)
Het enge van dit soort censuur vind ik dat dan in eerste instantie de dubieuze clips en dergelijke verboden zouden worden, en dat dat soms uitloopt in het verbieden van alles dat over het vleselijks gaat, zelfs al is het opvoedkundig.
(Waar bij komt dat in mijn jeugdomgeving degenen die het hardst krijsten dat vieze plaatjes niet mochten, meestal ook degenen waren die zelf hun poten niet thuis hielden, dus ik ben erg bevooroordeeld.)

Geen opmerkingen: