zaterdag, november 18, 2006

YouTubers opgepast!

YouTube amateur wordt BBC-presentatrice

AMSTERDAM - Een amateur gadget-recensent heeft een gigantische carrière-sprong gemaakt toen haar filmpjes op YouTube werden opgemerkt door een producent van de BBC. Susi Weaser kreeg een baan aangeboden als presentatrice van een lifestyle-programma op de Britse televisie.
De 24-jarige kantoormedewerkster maakte in haar vrije tijd filmpjes waarin ze de nieuwste gadgets presenteerde. Deze plaatste ze op de videosite YouTube. Zo kreeg de BBC producent ruim zeventig video's van Weaser onder ogen waarin ze mobiele telefoons, laptops en andere gadgets presenteerde.
"We zochten iemand om gadget-items te presenteren in een lifestyle-programma. Toen ik haar video's tegenkwam was ik meteen verkocht. Haar filmpjes hebben een hoog entertainment-gehalte en ze zijn ook nog het meest bekeken op YouTube", aldus producent Mike Worsley.
Weaser werd uitgenodigd voor een gesprek met de BBC, en kreeg een baan aangeboden. Inmiddels heeft ze in vijf afleveringen gepresenteerd: "Ik geloof nog steeds niet dat ik hier zit. Zes maanden geleden werkte ik nog op kantoor, en nu ben ik op televisie. En het enige wat ik ervoor heb moeten doen is wat spelen met gadgets."
(Bron)

Geen opmerkingen: