donderdag, februari 15, 2007

Vieze luchtjes en remsporen grootste toiletergernissen

AMSTERDAM - Grootste bron van irritatie voor toiletgangers zijn een onfris ruikend toilet en remsporen in de pot. In de top drie van minst populaire toiletten buitenshuis staan wc's in de trein bovenaan, gevolgd door de potten bij benzinestations en op treinstations.
Dat blijkt uit een onderzoek door het NIPO in opdracht van een fabrikant van toiletverfrissers.
De gang naar het toilet is voor de meeste Nederlanders geen taboe meer. Zes op de tien mensen kondigen het toiletbezoek aan.
Ook bellen op het kleinste kamertje is nauwelijks een taboe. 20 Procent van de bellers onderbreekt het gesprek niet voor een bezoek aan het toilet.
Het schoonhouden van toiletten is nog altijd vooral een vrouwenzaak. Bijna 70 procent van alle wc's wordt schoongemaakt door een vrouw. Het ideale toilet van de Nederlander is wit, voorzien van een kraan, handdoek en zeepje.
(Bron)

Mijn eigen plee is vooral schoon (en ik geef direct toe dat dat 'schoon' beperkt is, de 'voet' vergeet ik altijd te poetsen), voorzien van pleepapier en leesvoer, en met een lekker warme mat voor m'n voeten. Wasbak in de buurt, met precies de schoonmaakspullen en handdoeken die ik wil. Oh ja, en natuurlijk een Tijger die ronddrentelt omdat ze nou eenmaal altijd mee moet, wat ik ook doe.

Voorkeuren voor een openbare plee: schoon, ruim, goed verlicht, géén spuitbussen en andere blije geurtjes want ze helpen niet maar maken me wel stikbenauwd, ruim voldoende stevig papier en dan niet van dat papier zoals op m'n werk (dat je uit een soort cilinder moet peuteren en dat na elk velletje spontaan afscheurt omdat je het zo scheef uit die houder moet halen), een wasbak met een kraan die automatisch aan gaat als je je handen er onder houdt, en papieren handdoekjes.
Luxere versie: ook nog een automaat met dingen als tampons en dergelijke.

Geen opmerkingen: