dinsdag, mei 08, 2007

Categorie 'natuurwetten'...

Even snel boodschappen doen, voor de zekerheid ook nog even op Buienradar.nl gekeken, moest goed gaan.
Hoop gedoe in de winkel omdat de kassajongen iets te goed kon rekenen, in zijn eigen voordeel. Dus het duurde even voordat hij het correcte bedrag teruggaf.

Kom je buiten, begint het heftig te donderen en komen allemaal mensen krijsend van het plein naar de winkel rennen - alsof dat nog uitmaakte, als je 3 seconden in die regen stond was je volledig doorweekt.
Normaal duurt zulk weer niet zo lang, en je wéét gewoon dat het, als je het erop waagt, droog wordt zodra je thuis bent.
Dus maar even wachten. En wachten. En wachten. Maar ja, ook diepvriesspul bij me, dus toen het iets minder werd, en ook een stuk lichter, toch maar op de fiets gestapt.

En jawel: voor ik 200 meter ver was, werd het weer een stortbui.
En jawel: toen ik eenmaal thuis m'n fiets had weggezet, was het droog.

Ik had gewoon shampoo moeten kopen, was het nog ergens goed voor geweest dat ik bijna net zo nat werd als onder de douche ;-)

Wel een prachtige lucht gezien, met zo'n mooi front met scherpe rand tussen de ellende en de blauwe lucht, en indrukwekkende bliksems.

Geen opmerkingen: