woensdag, mei 09, 2007

Ik was per 1 maart ziek. Ik kreeg op 26 maart een bevestiging, dat ik per 7 maart ziek zou zijn.
Dus ik bellen: klopt niet, 1 maart, dat moet gecorrigeerd.
Reactie UWV: dan moet het uitzendbureau dat goed doorgeven.
Uitzendbureau gebeld. Dat zegt: we hebben 1 maart doorgegeven, maar we zullen het opnieuw doorgeven.

Niks meer gehoord. UWV gebeld. 'Hier staat 7 maart.'
Uitzendbureau gebeld. Dat belt het UWV, krijgt wederom te horen dat de datum niet klopt, geeft wederom door welke datum het moet zijn.
Ik word door zowel het uitzendbureau als het UWV gebeld: nu is het in orde.
(Inmiddels zijn de dagen ná die tijd wel uitbetaald.)

Week later: ik bel eens, waar dat geld van die eerste dagen blijft. Geld, geld, hoezo geld, er is uitbetaald, hier, ziek vanaf 7 maart. Oh, klopt dat niet? We bellen u terug!
Dat gebeurt (weer) niet.

Weer gebeld: 'Tis in orde hoor, het wordt deze week nog geregeld.'

Weer gebeld: 'Helemaal in orde nu, morgen betalen we uit.'

Nou ja, zo is het lang lang doorgegaan. Vrijdag weer gebeld. 'U wordt binnen 2 dagen teruggebeld, heeft u dan nog niets gehoord, belt u ons dan weer.'
Ik hoor niks.

Dus ik bel wéér. 'We weten van niets. Hier staat 7 maart. En nee, het uitzendbureau heeft niks doorgegeven.'
Helemaal stap voor stap nagevraagd hoe en waar het uitzendbureau precies welke gegevens (voor de vierde! keer) moet doorgeven.

Uitzendbureau gebeld. Die kunnen niet bij het online formulier, waarmee het binnen 2 dagen geregeld zou kunnen zijn (lijkt me sterk, maar ja).
Dus ze gaan een brief naar UWV sturen, met bijsluiting van alle eerdere correspondentie. Ik heb gezegd dat ik daar een kopie van wil, en dat ik verwacht dat ze die brief vandaag nog versturen.

En stel dat ze dat doen. En stel dat het dan in orde is.
Dan krijg ik eind mei of begin juni misschien al wel dat ziektegeld voor die 6 dagen van maart uitbetaald.

Nou ja, als ik morgen of overmorgen geen kopie van die brief in huis heb, ga ik weer het uitzendbureau bellen, waar ze inmiddels gaan zuchten als ze mij aan de lijn krijgen.
En als het dan weer niet goed gaat, aan welke kant dan ook, dan hoop ik dat ik niet compleet dol word :-(

Geen opmerkingen: