vrijdag, juni 08, 2007

Katcamera volgt avonturen van de kat

AMSTERDAM - Voor degene die benieuwd is naar de avonturen van zijn kat is een nieuwe uitvinding gelanceerd: De katcamera. Het apparaatje wordt bevestigd op het huisdier en volgt de kat op zijn tripjes buiten het huis. Dat bericht de Daily Mail donderdag.
De camera maakt iedere minuut een foto. Het baasje kan zo alles vastleggen wat de kat beleeft.
De camera weegt slechts 70 gram. De kat hoeft dus bijna niet te merken dat het apparaat om zijn nek hangt. Het ding is te koop in Amerikaanse winkels voor dertig dollar (22 euro).
De uitvinder van de katcamera is de Duitse Jürgen Perthold. Hij was aanvankelijk zo nieuwsgierig naar wat zijn kat de hele dag uitspookt. "Soms vond ik sporen van een gevecht, of hij bleef de hele nacht weg. Ik wilde wel eens zien wat er gebeurd was".
(Bron)

3 opmerkingen:

Unknown zei

Toevallig ben ik bijna jarig................

Anoniem zei

nou, ik wil wel eens zien wat Tommie en Tyger zoal uitspoken, wanneer opent hun fotolog?

Hippo zei

Ik heb het idee dat ik vrij goed weet wat ze uitspoken 's nachts.
Slapen, af en toe vechten, en voor het leuk eens een muis kraken.

Het grote verschil met overdag: overdag moeten ze af en toe naar de keuken rennen om te kijken of er niet geheel toevallig iets lekkers voorbij komt.
En natuurlijk af en toe om een aai vragen, liefst op momenten dat dat het personeel niet uitkomt ;-)