vrijdag, oktober 10, 2008

Hoogbejaarde adviseert een seksloos leven

AMSTERDAM - De hoogbejaarde Britse Clara Meadmore is ervan overtuigd dat haar maagdelijkheid het geheim is achter haar lange leven. Meadmore viert zaterdag haar 105e verjaardag.
"Toen ik jong was werden meisjes geacht uitsluitend seks te hebben als ze getrouwd waren en dat was ik niet."
De oud-secretaresse zegt in haar leven alleen platonische vriendschappen te hebben gehad. "Ik heb nooit de behoefte gehad om met iemand verder te gaan of om te trouwen", zegt ze tegen The Telegraph.
"Ik ben opgegroeid in een omgeving waar naar vrouwen werd gekeken, maar waar niet naar ze werd geluisterd. Ik moest echter voor mezelf zorgen en heb zo geleerd om sterk in de schoenen te staan", legt Meadmore uit.
De - bijna - 105-jarige woont in een verzorgingshuis in Cornwall, waar ze zaterdag haar verjaardag hoopt vieren.
(Bron)

Geen opmerkingen: