woensdag, maart 03, 2010

Installateur vindt 109.000 euro

AMSTERDAM – Een Duitse installateur was in een leegstaande woning bezig werkzaamheden aan de waterleiding te verrichten toen hij op een waardevolle verrassing stuitte.
Om beter bij de leidingen te kunnen, moest de 23-jarige inwoner van München het bad namelijk verplaatsen waarachter hij een enveloppe aantrof. Hierin bleken liefst 218 briefjes van 500 euro te zitten, een totale waarde van 109.000 euro.
De installateur besloot hierop zijn baas te bellen, die op zijn beurt contact zocht met de politie. Verwacht wordt nu dat het geld toebehoort aan de vorige bewoner, een 88-jarige man die inmiddels in een tehuis woont. De man is getroffen door dementie en herinnert zich echter niets van het geld, aldus De Bild woensdag.
“Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik wel even getwijfeld heb om het geld te houden”, reageert Kai Struve desgevraagd tegenover de krant. “Ik had nog nooit zoveel geld bij elkaar gezien. Daar kun je wel een mooie reis van maken!”
Hij doorstond de verleiding echter en kan nu uitkijken naar een vindersloon van waarschijnlijk zo'n 3000 euro. "Kan ik eindelijk mijn rijbewijs halen", aldus Struve.
De politie probeert momenteel te achterhalen of de vorige bewoner van de woning inderdaad de rechtmatige eigenaar is.
(Bron)

Geen opmerkingen: