woensdag, maart 03, 2010

Leuke uitkeringsspecificatie van de zorgverzekering. 165 euro, acceptgiro volgt. Het eigen risico heb ik in elk geval al gehad voor dit jaar.
Wat vreemd is: er staan meerdere data op, omdat ik op die data medicijnen en verbandzooi heb besteld - da's nog logisch, maar waarom staat er dan bijvoorbeeld van 4 dingen op 11 januari 1 ding vermeld, en dan van 3 dingen op 21 januari 2 dingen, en van de 3 in februari ook 1 ding?
De thuiszorg is 19,64 per keer. De eerste zes keer moet ik dus betalen (daarna was dat eigen risico 'vol'). Logischerwijs staat er dan eerst het bedrag en dan het te betalen eigen risico.
Onlogischerwijs staat er bij de eerste datum 'bedrag 19,64, eigen risico 14,90', en bij de latere data 'bedrag 19,64, eigen risico 19,64'.
Ik belde daarover, en kreeg heel vlot iemand aan de lijn (het kan wel, zie je wel?), die me uitlegde dat ik daar niet zo zwaar aan moest tillen want al met al klopte het wel. Eigenlijk zou die 14,90 inderdaad beter bij de laatste datum kunnen staan, maar ach, het maakte niet uit. (Behalve dat het verwarrend werkt dus.)
Later belde ik ook nog het UWV omdat ik m'n jaaropgave van de Ziektewet nog niet heb. Eerst een bandje dat je belt tegen lokaal tarief, dan het verzoek je BSN in te toetsen, dan een keuzemenu, en dan de mededeling 'Op dit moment is het heel erg druk, we verzoeken u op een later tijdstip terug te bellen' - waarna ik niet in een wachtstand kwam maar de verbinding ook niet verbroken werd. Twijfel: was dit nou 'u mag wel wachten maar dat duurt lang' of 'we doen niks, goedemiddag'? Ik heb maar opgehangen.

Geen opmerkingen: