donderdag, augustus 05, 2010

'Honderden klachten van HEMA-medewerkers'

UTRECHT - Vakbond FNV Bondgenoten heeft de afgelopen weken honderden klachten uit heel Nederland ontvangen van medewerkers en klanten van de HEMA.
Werknemers klagen vooral over de toegenomen werkdruk, terwijl klanten niet te spreken zijn over de rommelige winkels. Dat zei bestuurder Gea Lotterman van FNV Bondgenoten donderdag.
FNV Bondgenoten opent daarom een online meldpunt voor medewerkers en klanten van de HEMA.
''We horen steeds vaker dat er meer werk gedaan moet worden met minder mensen of dat er geen vervangers zijn als er iemand ziek is. Verder krijgen we klachten dat medewerkers steeds jonger worden'', zegt Lotterman.
''De situatie op de werkvloer heeft gevolgen voor klanten. Zij klagen over rommelige en smerige winkels.''
De toegenomen werkdruk leidt volgens Lotterman ook tot steeds meer verzuim onder werknemers. FNV Bondgenoten wil naar aanleiding van de klachten om de tafel met het HEMA-bestuur om tot een oplossing te komen.
HEMA herkent zich niet in de klachten van werknemers en klanten, liet een woordvoerster weten. ''Het probleem van werkdruk of verzuim onder het personeel is bij ons niet bekend. Wij hebben ook niet gemerkt dat klanten ontevreden zijn.''
(Bron)

Simpel: hetzelfde werk doen met steeds minder mensen levert na een kritische ondergrens dit probleem op.
De FNV heeft twee enquĂȘtes, een voor personeel, en een voor klanten (je hoeft geen vakbondslid te zijn om ze in te vullen).

Geen opmerkingen: