woensdag, mei 08, 2002

Opvallend dat iedereen zich PF ineens toeëigent.
Ik schreef het al in een reactie op Giens log: PF trok zeer diverse mensen aan: het 'gewone volk', intellectuelen of zij die zich zo voelen, allochtonen en skinheads. Je kunt zeggen wat je wilt, maar dat is bijzonder.
En ook met Patrick ben ik het erg eens.
Van mij mocht iedereen die dat wilde op LPF stemmen. Ik vond de meeste ideeën niet goed, maar de gevestigde partijen hebben ook zat denkbeelden die me niet aanstaan. PF kaartte veel dingen aan die anderen liever omzichtiger benaderden. Dat vond ik verfrissend. Alleen was PF al een echte politicus als het ging om aanwijzen wat er allemaal mis is, zonder concrete, uitvoerbare oplossingen te bieden. Andere mensen vonden dat hij die wel had. Wat me het meest tegenstond, was het zwartwit denken, en het persoonlijk gekrenkt zijn als hij kritiek op zijn stellingen kreeg. Als je daar niet tegen kunt, moet je niet de politiek ingaan lijkt me.
Ik had graag geweten wat er gebeurd was als er niks gebeurd was. Ik denk nog steeds dat hij binnen twee maanden beledigd en met veel misbaar zou zijn opgestapt. Dat zou jammer zijn - maar het is erger dat hij die kans niet heeft gekregen.
En ik begrijp nog steeds niet wat de dader hier nou mee beoogd heeft.

Geen opmerkingen: