dinsdag, mei 07, 2002

Wat mij opvalt: ik ben tegen moord. Dus ik vind dat PF niet vermoord had mogen worden. Maar ik hoor op de radio aangepaste programma's, met toepasselijke muziek en ontdane mensen, en dan besef ik dat ik niet zo ontdaan ben. Dat ik denk: het had zo leuk kunnen worden om te kijken hoe lang het goed was gegaan (want ik was ervan overtuigd dat ie na maximaal twee maanden beledigd was vertrokken). Ik kon hem gewoon niet serieus nemen als politicus. Ik geloof dat ik 'm meer als clown zag. Maar, los daarvan, het is een publiek figuur die zomaar ineens dood is.
En zoals een collega van mij gisteren zei: maken ze voor mij ook een speciaal programma als iemand mij vermoordt?
Dus: er is een dode gevallen, en die dode was ook nog degene die een beetje sjeu aan 'Den Haag' gaf. Omdat het een publiek figuur was, is er zoveel ophef, want er worden echt vaker mensen vermoord.
En ik geloof dat ik ergens ook nog denk dat dit eigenlijk wel bij PF paste. Niet dat ie vermoord mag worden, maar wel de ophef rond zijn dood.
Wat ik eng vind, is dat er nu al een soort martelaarsstemming lijkt te gaan ontstaan.
Ik hoop wel dat ie direct dood was, dat ie er niets van meegekregen heeft.
Hoorde net op de radio dat Ruud de Wild, die er bovenop stond, niks meer weet.

Geen opmerkingen: